muesli, Stockholm och blåbärmuffin

muesli, Stockholm och blåbärmuffin

lördag 23 november 2013

En av den bästa dagarna i mitt liv

Så i den här veckan var biopremiären av "Catching Fire". Och nu är jag ett jättestort fan...så såg jag den i onsdags <3.


Jag ju har läst alla böcker och så hade jag ganska höga förväntningar. Inte alla blev något, men jag måste älska filmen ;). "Catching Fire" var 2 timmar och 26 minuter länge, men det kändes inte så. Jag var så: och den delen av arenan är redan över :`(.
Den dagen var för övrigt en av den bästa dagarna i mitt liv. Innan jag gick på bio med några kompisar träffade jag mig med en av de och vi gjorde en S´mores dip som var muuuuummmsss.


S´mores dip


1.Smälta chocolate chips med mjölk och några marshmallows. Sedan fylla man blandningen i en form och lägger marshmallows på. 


2.Sätta i förvärmt ugnen vid 175 grader och låter det baka tills marshmallows blir brun (kanske 5 minuter). Njuter med kex man dippar i.

Dessutom började det snöa när vi gick till bion. Perfekt. Jag var jättespänt och allt var bra. Jag gillade även saltat popcorn (i Tyskland finns bara söt popcorn).
När vi kam ut ur bion låg en sjok snö <3. Det har varit så bra! Och nu är jag lite i julstämning. Strax för julbageri :). Tyvärr är snön inte längre kvar nu, men det kommer nog att snö snart.

Jag önskar er en trevlig helg!
Anika

_______________________________________________________________


Also diese Woche war ja die Kinopremiere von "Catching Fire". Hier war die bereits am Mittwoch, den 20. November. Da bin ich natuerlich ins Kino gegegangen, weil ich ja ein riesengrosser Fan der "Tribute von Panem" Reihe bin. 
Ich hatte ziemlich hohe Erwartungen. Nicht alle haben sich erfuellt, aber es war trotzdem ein schöner Film. Ich muss aber sagen, dass ich den ersten Film noch besser finde als den zweiten. Der Film ging zwar 2 Stunden und 26 Minuten, aber das kam mir nicht so lange vor. Das war so: ohh nein der Teil der Arena ist schon vorbei :`(.
Dieser Tag war uebrigens einer der besten Tage meines Lebens. Bevor ich mit ein paar Freunden ins Kino gegangen bin, habe ich mich mit Lejla getroffen und wir haben einen leckeren S´mores Dip gemacht.


S´mores Dip



1.Schmelze Chocolate Chips ueber dem Wasserbad und fuege die ein paar Marshmallows und ein bisschen Milch hinzu. 

2.Alles gut vermischen, so das auch die Marshmallows schmelzen. Fuelle die Mischung in eine Form und belege sie mit Marshmallows.

3.In den vorgeheizten Ofen bei 175 Grad Celsius schieben und warten bis die Marshmallows braun werden. Mit einfachen Keksen geniessen. 





Die Kekse haben wir dann in den Dip gedippt und einfach genossen ;). Es war wirklich lecker. Dieser Dip hat Sucht- niveau ;).
Anschliessend sind wir dann Richtung Kino gegangen, als es plötzlich angefangen hat zu schneien! Das war so schön. Ich war so hibbelig und aufgeregt ueber den Film, dass das alles einfach perfekt war.
Der Schnee blieb leider nur einen Tag liegen...
Trotzdem bin ich jetzt ein bisschen in Weihnachtsstimmung. Es wird meiner Meinung nach Zeit fuer die Weihnachtsbäckerei!

Ich wuensche euch allen ein wunderschönes Wochenende!
Anika


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar